مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی با این ادعا که براساس تفاهمنامهای میان ایران و آمریکا آژانس بر بازرسی از تأسیسات هستهای ایران نظارت خواهد کرد، از آمادگی برای ادامه کار در ایران خبر داد و مدعی شد که تبادل اولیهای با مقامات ایرانی انجام شده است.
سخنگوی وزارت خارجه پیش از این تاکید کرده که برنامهای برای بازرسی آژانس از تاسیسات آسیب دیده ایران نداریم.